uppvärmnings tips!

hej igen!

nu tänkte jag ge lite uppvärmnings tips. när jag börjar ett rid pass och känna om hästen är mjuk och börjar jobba lite smått. sedan för att mjuka upp hästen lite så gör jag lite skänkelvikningar och fram och bak dels vändningar. det mjukar upp hästen väldigt bra. om hästen har lite jobbigt med skänkelvikningar attt den bara vill gå fort framåt kan du ställadig mot manege väggen eller paddock staketet och leda lite med tygel ditt du ska flytta men den ska inte svänga eller vara överböjd och så tryker du med skänel så ska hästen flytta sig. den kan inte gå framåt utan den är tvungen att flytta sig om hästen går bakåt så släpper du går fram en bit och börjar om övningen. efter du har gjort det här några gånger kan du börja träna från att du går från A och gör skänkel vikning ut på spåret. eller om hästen har problem med frambelsvändning  så gör man nästan samma sak gå in en bit innanför spåret och gå jätte långsam skritt sedan kan du leda lite med tygel ditt du ska och trycka med skänkeln men glöm inte! hålla lite på ytter för hästen ska ju inte bara gå runt i en liten ring. det var allt hoppas ni förstår hur jag menar om ni inte förstår så får ni gärna komentera så ska jag försöka förklara. Förresten har ni några tips på hur man kan tjäna pengar? 

  ha det bra!:*


jag och bobby in action!


Kommentarer
Postat av: mills

jäklar va snygg bild !!<3

2010-08-18 @ 17:51:52
Postat av: malin

mhihihi, sötnosar på bild, med en stolt fotograf over here (a)

2010-08-18 @ 23:50:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0