nu blir det sammanfattning av hoppträningen!

Hej igen

jo tänkte berätta om hoppträningen som jag hade i söndags. hade ju skrivit om det i ett annat inlägg men sen gick det bort så orkade jag inte skriva om det så nu får ni passa på att lyssna. Gick faktiskt riktigt bra var ju första gången jag hoppade henne. Hon var ju lite bråkig när jag red fram hon har varit så hela förra veckan så tog hjälp av Therese. hon sa att hon kan tjafsa lite ibland men det var överdrivet just den dagen. Så therese satt upp och ände lite på henne och vu kollade i munnen på henne så såg vi att hon hade tungan överbetet så hon låste sig inte bra :( men vi tog tungan och la den där den skulle vara hahaha. Hon var lite jobbig att gå fram men när hon väl gjorde det gick hon i en fin galopp och riktigt fin form + att hoppningen gick bra. Vi skulle träna på att ta tillbaka hästarna och länga på steget. Gick faktiskt bra lite jobbigt för hon kom lite fel ibland men tyckte det gick bra var ju faktiskt första gången jag hoppade henne :)<3 om man tänker höjd mässigt så kom vi faktiskt upp till 90/100 på vissa hinder. Stolt! Just det i onsdag så prövade jag ett annat bett pessoa nämligen. Jag vet vad alla tycker om det så tänkte ta upp det lite snabbt. Jag kan ju själv säga att pessoabett inte ärmin absoluta favorit men det är från ryttare till ryttare. Beror helt på hur man rider på det om man är mjuk eller hård och man kan helt klart använda bettet på fel sätt. Om man t.ex. rider på första ringen och känner "gud va min häst är stel jag måste ta andra ringen" Då är man allmänt lat mankämpar ju inte okej hästen böjer på nacken men den går ju inte i rätt form det är ju bettet som gör allt eftersom det är såppas starkt. JAg säger ju inte att man absolut inte får rida på dom andra två ringarna MEN tänk dig för så klart man ska rida på det om man har en lite starkare häst men använd det på rätt sätt. Har nog massa mer att säga om den saken men här var lite iaf. MEn idag har jag inte så mkt mer att berätta utan vi hös imrn ! :)

Pusselipuss:*




Vs




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0