Dressyr!

hej på er! :)

idag hade det ju varit tänkt att vi skulle hoppa, men blev helt andra planer! ;) vi skulle tydligen ha drwssyr och hoppa nästa helg för therese vill se dom lite i dressyren innan! hade så klart Torina, hon var jätte duktigt var ju så klart väldigt pigg men det är bara att kämpa på, skäm den som ger sig! :)

vi jobbade dom lite för skänkeln gjorde något som heter spader ess tror jag att det hette alltså att vi hade små typ "sockerbitar" och vid varje socker bit skulle vi göra ett "hörn" alltså fånga upp hästarna och trycka lite med innerskänkeln så att det blev som en hav framdelsvändning! förstår ni? aja sen så skulle vi göra det mer som en volt med förtfarnade flyta dom lite för innerskänkeln, vi gjorde också lite skänkel vikningar.

gick br där med men hon vill gärna göra det lätt för sig och släppa ställningen och gå för mkt i sidled, men mot slutet blev hon fin! :) sen i galoppen skulle vi rida mot ett par bommar som låg på långsidan inga konstigheter! men med en häst som inte har hoppat på några månader och älskar det kan det gå väldigt fort! hon gick jätte fint mot, mer samlat än vad jag trodde hon skulle gör men jag kan ju inte hålla hela tiden så jag gav efter lite när vi var typ ett gsloppsprång från bommen och hon blev som en tickande  bomb!

gud va hon blev pigg helt galet, men fick försöka så gott det gick, hon kommer ju bli bättre med det men hon har ju inte hoppat på ett bra tag så är inte så konstigt! :) men tyckte det gick helt okej på träningen fast hon var pigg och ville bråka ibland men funkade bra! längtar tills hoppningen eller aa ska jag längta ditt? kanske hör i farten? vem vet! :)

bilder från idag som elina har tagit! :) <3     

Pigg va det ja!



puss :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0