Underbar!

Hallå! :)

Sen i Lördags har Torina varit underbar, hon har gått hur bra som helst, varit lungn och gått i en jätte fin form. Har ju ridit barbacka i Söndag och Måndags. Trodde det skulle bli en enkel biljett till döden men hade helt fel, hon var hur fin som helst JÄTTE lungn och jobbade på riktigt flittigt! Red inte jätte länge i Söndags för att jag skulle hem! ;)

Idag red jag med sadel ist, gick lika bra då vi jobba mkt på volten och med skänkelvikningar. Vi gjorde en ganska enkel övning, den gick så här: den ena lång sidan skulle jag rida i kort galopp och göra en volt när jag kommit till mitten, Trav på kortsidorna och ett var på c eller a volten. senare på nästa lång sida skulle jag gör skänkel vikningar, och samma sak på nästa kort sida skulle jag samla ihop och göra en galopp fattning! en ganska simpel övning för många men kan vara bra att träna lite olika ibland! :) t.ex. för min häst som är väldigt pigg i galoppen kan ju denna galopp övning vara bra, volten under lättar ju en hel del om det skulle vara så om hästen vill dra iväg kan man komma in på volten och samla ihop igen! :) men skullle kunna ta  massa mer saker men nu ska jag sova kommer nog lite bilde rimrn! :)

puss :*

Detta träns är väl hur snyggt som helst? håller ni inte med?:)

Kommentarer
Postat av: Anonym

om du ska, vilka lagtävlingar ska du rida?

ex div 1 eller bohuscupen? :)

2011-01-27 @ 09:24:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0