Dyrt VS billigt

Jag satt vid dator och kollade runt på olika outfits och schabrak, det finns ju en hel uppsjö med olika färger,mönster och annat man kan matcha med till sin häst. Man har nu förtiden tänkt på det mer, just att matcha mellan häst och ryttare till exempel. Men det har blivit mer och mer en tävling vem som har dyrast saker, nästan mer än man märker av. det är swarowski hit och märken dit, vissa matchar till och med för mycket så man blir trött på det.
Tro mig om man skulle komma till en lite större tävling och du skulle ha en vanlig samets hjälm och vanlig simpel utrustning, du skulle bli ut tittad.TRUST ME!
folk är så fixerade av märken att dom inte tänker på funktionen. bara det står kingsland eller equline eller något märke är folk beredda att betala flera tusen fast en lika dan tröja utan KL märket kostar mycket mindre.
Jag tycker det är synd att det ska behöva vara så fixerat, jag ska inte säga att jag inte har märkes grejer men jag köper det för det är bra kvalite! vissa köper hit och dit, jag har också märkt att vissa ekipage kan vara över matchande. alltså att dom verkligen matchat med allt och har dyr utrustning, då tror man atomatiskt wow hon/han måste va duktig, medans det är en annan kille/tjej med vanlig utrustning vilklet dom flesta ser som billigare, då har man helt plötsligt inte samma förväntningar utan man tror istället personen ska va "dålig". Medans det är tvärt om i verkligheten, personen med dyra grejer kanske rider dåligt och den andra bra. Det är som om dom gömmer sig bakom utrustningen för att visa någon form av status. Jag förstår mig inte på männniskor som köper samshield hjälmar till sina 9/10 åringar, dom är ju inte dom billigaste + att tro mig barnet kommer växa ur hjälmen fortare än vad du tror.
Ni får verkligen inte ta mig på fel sätt, såklart man ska unna sig något men gott folk, det är inte märket som är viktigt igentligen utan det är funktionen och kvaliteten :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0